Sprzedaż, marketing i zarządzanie zespołem to tylko niektóre tematy e-booków przygotowanych przez Polski Fundusz Rozwoju. Publikacje to praktyczne przewodniki dla przedsiębiorców, którzy w związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną, aby przetrwać, muszą wdrożyć szereg rozwiązań technologicznych i na nowo zdefiniować swoje działania.
Pandemia koronawirusa zmusza do przyspieszenia cyfrowej transformacji biznesu. Wiele firm, które dotychczas nie korzystały z narzędzi online lub robiły to na podstawowym poziomie, teraz zmierzyć się ze zmianą i przemodelowaniem dotychczasowych działań biznesowych.
– mówi Paweł Borys, prezes PFR.
Polskie przedsiębiorstwa potrzebują szerokiej oferty wsparcia, która pomoże im przetrwać i dostosować się do aktualnej sytuacji. Tarcza Antykryzysowa już działa, więc firmy mogą zwracać się o niezbędną pomoc finansową. Kolejnym krokiem, w który zaangażowaliśmy się jako Polski Fundusz Rozwoju, jest wsparcie w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. Wiele z nich, chcąc przetrwać w nowej rzeczywistości gospodarczej, zmuszonych jest do przejścia przyspieszonego kursu wdrażania innowacyjnych rozwiązań, a my chcemy im to ułatwić
Rozwiązania opisywane w e-bookach można wdrożyć w każdej firmie. Poza praktycznymi wskazówkami, publikacja zawiera także obszerną część z przeglądem konkretnych narzędzi dostępnych na rynku, które łączy ważna cecha – wszystkie zostały stworzone w Polsce i odniosły sukces, co oznacza, że zostały sprawdzone i dobrze spełniają swoje funkcje. Wśród nich możemy wyróżnić takie marki jak Sellizer, Brand24, Callpage, Freshmail, Landingi.pl, Livechat, AskHenry, EdwardAI, Apointly, Clickmeeting czy Autenti.
– wyjaśnia Eliza Kruczkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Innowacji w PFR.
W obecnej sytuacji przedsiębiorcy muszą działać szybko i zdecydowanie, dlatego nasze e-booki to skondensowana dawka praktycznej wiedzy popartej doświadczeniami ekspertów. Zwieńczeniem każdej publikacji jest przegląd sprawdzonych narzędzi dostępnych na rynku, ich opisy i przykłady zastosowania. Co ważne, zależy nam na promowaniu polskich rozwiązań technologicznych, dlatego w e-bookach posługujemy się przykładami rodzimych start-upów i zachęcamy przedsiębiorców do korzystania z ich produktów i usług.
Platforma do zarządzania marketingiem online, wtyczka umożliwiająca rozmowy z klientami wchodzącymi na strony firmowe, aplikacja do umawiania spotkań czy monitorująca pracę zespołu to tylko niektóre polskie narzędzia dla przedsiębiorstw, które mogą znacznie usprawnić pracę w dobie epidemii i pomóc w wejściu na ścieżkę wzrostu po unormowaniu się sytuacji.
– mówi Mateusz Tułecki, współtwórca Sellizer.pl, narzędzia do optymalizacji pracy działów sprzedaży.
Skutki pandemii odczują niemal wszyscy przedsiębiorcy, dlatego tak ważne jest wzajemne wsparcie. Super, że pojawiają się tego typu inicjatywy. Wiele polskich start-upów, choć znalazły się w równie trudnej sytuacji, decyduje się wydłużać bezpłatne okresy testowe swoich rozwiązań, chcąc ułatwić firmom przejście do online’u. My na przykład przewidzieliśmy darmowy 30 dniowy okres testowy, wsparcie przy każdym wdrożeniu i możliwość przedłużenia okresu testowego w zależności od potrzeb firm, nawet do paru miesięcy.
Na portalu startup.pfr.pl do pobrania są już cztery nowe, bezpłatne e-booki:
- Jak zatrudniać najlepszych? – Pobierz e-book
- Start-up skazany na sukces. Jakie narzędzia pomogą Ci zwiększyć sprzedaż? – Pobierz e-book
- Narzędzia, które usprawnią zarządzanie zespołem w Twojej firmie. – Pobierz e-book
- Za pomocą jakich narzędzi marketingowych zwiększysz potencjał swojej firmy? – Pobierz e-book
Zespół PFR we współpracy z przedsiębiorcami i ekspertami planuje opracowanie kolejnych obszarów tematycznych ważnych z punktu widzenia aktualnej sytuacji gospodarczej i wsparcia polskich firm w jak najszybszym powrocie na ścieżkę rozwoju. W tym celu, planowane jest również uruchomienie wkrótce webinarów w których będą omawiane kwestie ważne dla przedsiębiorców.
źródło: PFR