
Termin:
02.12.2020 w 00:00
Miejsce:
Centrum Innowacji Biznesowej,
kościuszki 6,
Radomsko
Marketing międzynarodowy i efektywne narzędzia marketingowe w działalności eksportowej
RAMOWY PROGRAM SPOTKANIA SZKOLENIOWEGO:
- Wybór narzędzi marketingowych przy wyborze rynku
- opis narzędzi
- rozróżnienie marketingu a PR
- jakie są różnice pomiędzy marketingiem poszczególnych kategorii dóbr konsumpcyjnych – towarów oraz usług
- Marka, jako element strategii eksportowej, w tym wykorzystanie strategii promocji „Made in Poland” oraz „Made in Europe” na rynkach zagranicznych i opinie o dobrej jakości polskich produktów – element strategii marketingowej
- Wpływ strategii eksportowej na politykę marketingową firmy
- dobór właściwej techniki
- koncepcje promocji oferty handlowej zagranicą – cd.
- Jak się sprzedać na danym rynku, omówienie specyfik promocji na różnych rynkach zagranicznych przy wyborze kanałów dystrybucji
- Internet, jako szczególne uwzględnienie strony internetowej (e-marketing)
- wybór domeny
- budowanie strategii językowej
- regulaminy na strony internetowe
- geolokalizacja a przepisy prawa
- wiarygodność działań w Internecie w zależności od danego kraju
- Social Media na rynkach zagranicznych:
- kiedy są skutecznym narzędziem promocyjnym, a kiedy nieefektywnym wysiłkiem
- jak skutecznie dotrzeć do grupy docelowej, kim są odbiorcy danego produktu, weryfikacja strategii eksportowej przedsiębiorstwa
- wybór social media na poszczególnych rynkach tzn. które narzędzia, apki działają, a które nie są wykorzystywane
- wykorzystanie komunikatorów do celów promocyjnych i budowy strategii eksportowej
- Adaptacja technik reklamowych do przepisów prawnych, w tym podatkowych i zwyczajów kulturowych kraju eksportowego:
- poszukiwanie informacji
- weryfikacja źródeł informacji
- sprzedaż przez Internet np. przez Instagram, a kwestie opodatkowania w poszczególnych krajach
- Zabezpieczenia prawne przedsiębiorstwa przy eksporcie:
- doprecyzowanie aspektów ochrony marki i użycia w Internecie
- skorzystanie z geolokalizacji przy ochronie marki /brandu
- budowanie własnej marki przy użyciu obcych marek/ znaków towarowych
- granica pomiędzy naśladownictwem, kopiowaniem a podrabianiem w kwestiach marketingu
- Sesja pytań i odpowiedzi.
- Konsultacje indywidualne.
Szczegółowy program szkolenia przygotowany zostanie na postawie analizy potrzeb szkoleniowych, przeprowadzonej wśród uczestników.
NARZĘDZIA/ METODY PRACY:
Podstawową metodą szkolenia są Warsztaty z wykładem wprowadzającym zagadnienia merytoryczne (wykorzystujące techniki CASE STUDY) oparte na schemacie:
- krótkie wprowadzenie do omawianych zagadnień (prosty język, obrazowe prezentacje)
- diagnoza poziomu wiedzy bazowej w celu adaptacji warsztatu szkoleniowego do poziomu uczestników
- przykłady (odwołanie do doświadczenia uczestników)
- dyskusja plenarna
- ćwiczenia – indywidualne, zespołowe, grupowe
- podsumowanie wyników ćwiczeń
- analiza przypadku w zespołach (CASE STUDY)
- dyskusja plenarna w oparciu o realizowane CASE STUDY
- opracowanie rozwiązania w zespołach i omówienie wyników
- dyskusja i propozycje wykorzystania tematyki szkoleniowej w prowadzeniu działalności eksportowej
HARMONOGRAM SPOTKANIA SZKOLENIOWEGO:
08:30 | – | 09:00 | Rejestracja uczestników |
09.00 | – | 10:30 | I blok tematyczny |
10:30 | – | 10:45 | przerwa |
10:45 | – | 12:15 | II blok tematyczny |
12.15 | – | 13:00 | przerwa |
13:00 | – | 14:30 | III blok tematyczny |
14:30 | – | 14:45 | przerwa |
14:45 | – | 16:15 | IV blok tematyczny |
16:15 | – | 17:00 | Case study, sesja pytań, dyskusja |
17:00 | – | 17:30 | Konsultacje indywidualne |