Marketing międzynarodowy i efektywne narzędzia marketingowe w działalności eksportowej

Termin:
02.12.2020 w 00:00

Miejsce:
Centrum Innowacji Biznesowej,
kościuszki 6,
Radomsko


Marketing międzynarodowy i efektywne narzędzia marketingowe w działalności eksportowej

RAMOWY PROGRAM SPOTKANIA SZKOLENIOWEGO:

 

  1. Wybór narzędzi marketingowych przy wyborze rynku
  • opis narzędzi
  • rozróżnienie marketingu a PR
  • jakie są różnice pomiędzy marketingiem poszczególnych kategorii dóbr konsumpcyjnych – towarów oraz usług
  1. Marka, jako element strategii eksportowej, w tym wykorzystanie strategii promocji „Made in Poland” oraz „Made in Europe” na rynkach zagranicznych i opinie o dobrej jakości polskich produktów – element strategii marketingowej
  1. Wpływ strategii eksportowej na politykę marketingową firmy
  • dobór właściwej techniki
  • koncepcje promocji oferty handlowej zagranicą – cd.
  1. Jak się sprzedać na danym rynku, omówienie specyfik promocji na różnych rynkach zagranicznych przy wyborze kanałów dystrybucji
  1. Internet, jako szczególne uwzględnienie strony internetowej (e-marketing)
  • wybór domeny
  • budowanie strategii językowej
  • regulaminy na strony internetowe
  • geolokalizacja a przepisy prawa
  • wiarygodność działań w Internecie w zależności od danego kraju
  1. Social Media na rynkach zagranicznych:
  • kiedy są skutecznym narzędziem promocyjnym, a kiedy nieefektywnym wysiłkiem
  • jak skutecznie dotrzeć do grupy docelowej, kim są odbiorcy danego produktu, weryfikacja strategii eksportowej przedsiębiorstwa
  • wybór social media na poszczególnych rynkach tzn. które narzędzia, apki działają, a które nie są wykorzystywane
  • wykorzystanie komunikatorów do celów promocyjnych i budowy strategii eksportowej
  1. Adaptacja technik reklamowych do przepisów prawnych, w tym podatkowych i zwyczajów kulturowych kraju eksportowego:
  • poszukiwanie informacji
  • weryfikacja źródeł informacji
  • sprzedaż przez Internet np. przez Instagram, a kwestie opodatkowania w poszczególnych krajach
  1. Zabezpieczenia prawne przedsiębiorstwa przy eksporcie:
  • doprecyzowanie aspektów ochrony marki i użycia w Internecie
  • skorzystanie z geolokalizacji przy ochronie marki /brandu
  • budowanie własnej marki przy użyciu obcych marek/ znaków towarowych
  • granica pomiędzy naśladownictwem, kopiowaniem a podrabianiem w kwestiach marketingu
  1. Sesja pytań i odpowiedzi.
  1. Konsultacje indywidualne.

 

Szczegółowy program szkolenia przygotowany zostanie na postawie analizy potrzeb szkoleniowych, przeprowadzonej wśród uczestników.

NARZĘDZIA/ METODY PRACY:

Podstawową metodą szkolenia są Warsztaty z wykładem wprowadzającym zagadnienia merytoryczne (wykorzystujące techniki CASE STUDY) oparte na schemacie:

  • krótkie wprowadzenie do omawianych zagadnień (prosty język, obrazowe prezentacje)
  • diagnoza poziomu wiedzy bazowej w celu adaptacji warsztatu szkoleniowego do poziomu uczestników
  • przykłady (odwołanie do doświadczenia uczestników)
  • dyskusja plenarna
  • ćwiczenia – indywidualne, zespołowe, grupowe
  • podsumowanie wyników ćwiczeń
  • analiza przypadku w zespołach (CASE STUDY)
  • dyskusja plenarna w oparciu o realizowane CASE STUDY
  • opracowanie rozwiązania w zespołach i omówienie wyników
  • dyskusja i propozycje wykorzystania tematyki szkoleniowej w prowadzeniu działalności eksportowej

 

HARMONOGRAM SPOTKANIA SZKOLENIOWEGO:

08:30 09:00 Rejestracja uczestników
09.00 10:30 I blok tematyczny
10:30 10:45 przerwa
10:45 12:15 II blok tematyczny
12.15 13:00 przerwa
13:00 14:30 III blok tematyczny
14:30 14:45 przerwa
14:45 16:15 IV blok tematyczny
16:15 17:00 Case study, sesja pytań, dyskusja
17:00 17:30 Konsultacje indywidualne
Udostępnij
Close Search Window