ESBANK Bank Spółdzielczy z siedzibą w Radomsku wspiera kredytobiorców dzięki Procedurze COVID
W celu złagodzenia negatywnych skutków związanych z epidemią koronawirusa, ESBANK Bank Spółdzielczy wdrożył specjalną Procedurę COVID. Umożliwia ona wsparcie Klientom w trudnej sytuacji finansowej, będącej następstwem epidemii, poprzez czasowe zmiany w zakresie spłaty kredytów. Wniosek o taką pomoc może zostać złożony przez Klienta indywidualnego oraz Klienta instytucjonalnego (firmowego) bez wychodzenia z domu.
Jak to działa?
Procedura COVID umożliwia skorzystanie z następujących zmian w spłacie kredytów:
- zawieszenie spłat kapitału na okres do 6 miesięcy, tj. maksymalnie do 30 września 2020 roku – w tym czasie Klienci płacą tylko odsetki od kapitału,
- wydłużenie łącznego okresu spłaty kredytu, przy czym prolongata nie może wykraczać poza 30 września 2020 roku,
- w przypadku niewydłużania okresu spłaty kredytu – doliczenie zawieszonych płatności do ostatniej raty lub ustalenie innych dogodnych terminów w okresie spłaty,
- w przypadku kredytów w rachunku bieżącym i kredytów odnawialnych w ROR – odnowienie istniejącego finansowania na nowy termin, tj. maksymalnie do dnia 30 września 2020 r.
Co zrobić, aby uzyskać zawieszenie spłaty rat kredytu?
- Klient pobiera WNIOSEK, dostępny na stronie internetowej www.esbank.pl. Wypełniając, go należy pamiętać o uzasadnieniu. Uzasadnienie może być krótkie, ale powinno wyraźnie wskazywać na związek sytuacji finansowej Klienta z aktualną sytuacją epidemiologiczną (np. brak zamówień, konieczność zamknięcia lokalu, brak możliwości wykonywania zawodu, ograniczenie działalności z powodów pracowniczych, brak możliwości przemieszczania się).
- WNIOSEK należy wysłać na adres prolongata@esbank.pl. Uwzględniając obecną sytuację, formularz może zostać wydrukowany, podpisany, a następnie przesłany w formie skanu. W sytuacji, gdy nie ma jednak możliwości wydrukowania i zeskanowania wniosku, może on zostać wypełniony w wersji elektronicznej i przesłany na wskazany wyżej adres mailowy.
- W związku z aktualną sytuacją epidemiologiczną i zaleceniami GIS, Bank rekomenduje złożenie wniosku w formie online. W razie braku takiej możliwości, istnieje możliwość złożenia wniosku podczas osobistej wizyty w Banku.
- Bank rozpatruje wniosek Klienta w najszybszym możliwym terminie, stosując indywidualne podejście, bez żadnych opłat.
- Do czasu zakończenia epidemii WNIOSEK pełni rolę aneksu do umowy kredytowej.
Więcej szczegółów oraz wnioski do pobrania znajdują się TUTAJ.